Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej

Urząd Miejski w Tułowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Gmina Tułowice.

  • Aplikacja opublikowana:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Łukasz Koteluk — email: informatyk@tulowice.pl lub telefonicznie 774600143 wew. 27 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Andrzej Wesołowski
  • Adres: ul. Szkolna 1, 49-130 Tułowice,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miejskiego w Tułowicach wyposażony jest w domofon przy głównych drzwiach wejściowych od strony ul. Szkolnej, dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim oraz osób ze szczególnymi potrzebami. Pracownik urzędu po odebraniu rozmowy przez domofon ustala właściwego urzędnika merytorycznego dla załatwienia sprawy. Następnie osoba zostaje przekierowana do drugich drzwi wejściowych gdzie pracownik przychodzi bezpośrednio do osoby w celu jej obsługi.  
Chodnik do budynku stanowi jednocześnie podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Szkolnej. Na końcu budynku znajdują się drugie drzwi wejściowe (dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim) umożliwiające dostanie się osobie na wózku inwalidzkim do punktu obsługi petenta (warunki działania Urzędu Miejskiego podczas epidemii SARS-Covid 19) oraz dostęp do pomieszczenia (sala posiedzeń Urzędu) jako dostęp alternatywny w celu realizacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Obsługa petentów w punkcie obsługi odbywa się na poziomie „zero” budynku.
W przypadku obsługi w pomieszczeniu sali obrad (dostęp alternatywny) dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim wykonany jest podjazd, który przy wsparciu innej osoby umożliwi wjazd na podest klatki schodowej a następnie przez drzwi dostęp do sali.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak dostępności tłumacza języka migowego. 


Aplikacje mobilne

Odnośnik do strony aplikacji mobilnej